torsdag 1 april 2010

Tapet


Jag hade ju tänkt mig något färgstarkt, storblommigt i nya rummet men... nej. Ju mer tid jag tillbringat där, desto säkrare har jag blivit på att det ska vara ljust. Lugnt. Som sommar året runt. Jag gick till stora färgaffären här i stan och tittade på alla tapetkatalogerna -och blev alldeles matt. Orkade inte ens öppna en bråkdel. Lämnade butiken och besökte istället grannen, Cheapy. De har sådär 12 tapeter i sitt sortiment. En av dem var min. Storblommig men långt ifrån färgstark. Vit botten, pärlemorskimrande grå blommor. Känns helt rätt.

Har jag berättat att gamlamormors blombord från 50-talet ska stå framför fönstret fylld med Mårbackapelargoner? De kommer självklart att blomma som på en Carl Larsson-målning året runt ;). I vilket fall bidrar de med färg. Sommarfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar