fredag 20 september 2013

Ommöblerat

Imorgon har vår ponny bott hos oss i ett helt år (vilket ska firas med tårta i stallet imorgon). Några dagar innan han kom städade vi i stallet och då fyndade jag två dammiga korgstolar och ett något trasigt bord. Bordet fixade morfar och i somras sprayade jag korgstolarna blankt svarta. Förra veckan stuvade jag om bland mina möbler och stolarna kom på plats i övre hallen. Fint blev det. Kudden med fåret har jag förresten broderat själv en gång för längesedan.

Hur jag tagit bilden? Ungefär samtidigt som min nyaste kamera bestämde sig för att lämna in så tyckte min gamla att den vilat färdigt och ville börja jobba igen. Tack säger jag.

4 kommentarer:

  1. Så bra. För var beredd på att gästerna vill gå husesyn i morgon./Aina

    SvaraRadera
  2. Har hittat din blogg :) Blir glad av att läsa om dina pyssel och recept men förundras samtidigt över hur du hinner? Känner så när jag ser på barfota Ernst också! Nästan lite hatkärlek... Önskar jag hade hälften av inspirationen och energin till att hemmafixa. Idag blev det iallafall en banankaka av ett par svarta bananer ;) Gick alldeles utmärkt att vispa smet och läsa blogg samtidigt :)
    Kram Hanna (i stallet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna, jag hinner inte. Tvätta, måla och få fåtöljerna på plats har tagit mig ett år. Men det är bra för själen att pyssla lite ibland.

      Radera