söndag 5 februari 2012

Evigheter sedan men jag finns fortfarande

Korgen med minigranarna på trappen dekorerades med Ingrid Marie strax före jul. Äpplena låg där så röda och vackra och såg lika färska ut som den dag de inhandlades. Ända tills för någon vecka sedan. Då upptäckte några koltrastar läckerbitarna. Några försiktiga pickanden första dagen. Så mer och mer. Modigare och modigare pippifåglar (eller glupskare?). Jättemysigt, tyckte jag först. Ända tills jag insåg att det som går in går även ut. Väldigt snabbt verkar det som. Typ oprocessat. På min trapp. Uääk! Nu är juläpplena slut och koltrastarnas matplats har, på mitt initiativ, flyttat ut i trädgården. Alla glada och nöjda.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du finns igen Karolina! Jag trodde det var fel på min dator när det aldrig hände något på din blogg.
    Ha det bra! B-M

    SvaraRadera
  2. Jag är bara för lat för att sätta mig vid datorn med Office, den med trasig skärm som därför är kopplad till TVn. Med en HDMI-sladd på 1m. Lovar bättra mig.

    SvaraRadera