torsdag 16 februari 2012

Födelsedag 2012


Tiden flyger iväg. I övermorgon är det en hel månad sedan jag fyllde år. Som traditionen bjuder inviterades närmaste familjen på söndagsfika med nybakade kanelbullar och tårta. Årets tårta blev en ny variant av en gammal goding, Hampustårta. Eftersom det är svårt att hitta färska björnbär i januari bytte jag ut dem mot granatäppelkärnor. Jag gjorde dubbel sats tårtbotten och då blev två granatäpplen lagom men gillar man överflöd fungerar det med tre med. Prydde dessutom bottnarna med hackade hasselnötter innan de åkte in i ugnen för att gräddas. Det blev både snyggt och gott.

5 kommentarer:

  1. Tror det där är en variant av min favvotårta. Är det två lager i varje lager? Om du förstår. Ett lager sockerkaka med maräng på? :)

    SvaraRadera
  2. Precis så är det. Två smeter på varandra. Grymmegod!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! :)

    Mums, vilken god tårta!

    SvaraRadera
  4. Tack! Det var ju en ansenlig summa år jag lyckades fylla... Nog därför jag smugit med det här på bloggen. :)

    SvaraRadera