lördag 26 oktober 2013

Pumpalyktor -massproduktion

Ikväll har jag producerat pumpor. Körde löpande band-tekniken och gjorde två till mig, en till mamma, en till mormor och morfar och en till bror med hus. Han som bor i lägenhet har ingenstans att ställa en pumpa så han får ingen. Alla mönster kommer från the Pumpkin Lady och är väldigt lätta att följa. Mina tips för att få till finaste pumpan finns här. Jag vet att bildkvaliteten är sådär, det är svårt att fotografera i mörker, men det var enda möjligheten att fånga alla på bild. Imorgon sprids de över staden.

2 kommentarer:

  1. Du är ju en fena på att skära ut pumpor:). Jag har planer på att skicka efter ett gäng pumpkin karving set till nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Underlättar väldigt mycket. Fast viktigast är faktiskt att ha en sågtandad liten kniv. Vill man få till detaljer ska man såga, inte skära.

      Radera