lördag 15 mars 2014

Nästan magiskt

För några veckor sedan städade jag i en låda i köket. Jag hittade en svart bygel som uppenbart skulle skruvas upp på väggen. Praktiskt, tänkte jag. Jag har länge tänkt skruva upp något som jag kan hänga diskborste och disktrasa på, eftersom det alltid ligger och skräpar på min alldeles för trånga diskbänk. En vecka senare bläddrade jag runt på IKEAs hemsida. Jag letade smart förvaring för vår sadelkammare (det kommer inlägg om den så småningom. Just nu är där mest oinrett och rörigt) och trillade över en bild på mitt diskställ. Skillnaden mellan det på bilden och och mitt var att det var upphängt på väggen. Med hjälp av bygeln jag hittat. Snabbt ut i köket, mäta och måtta lite och jo, det fungerade. Tio minuters arbete och diskstället hängde på väggen. Förändringen var nästan magisk. Äntligen lite utrymme. Äntligen slipper jag snubbla in i disken när jag öppnar dörren från farstun in i köket. Eftersom bygeln till slut nyttjats till det den var meningen var jag på IKEA förra veckan och kompletterade med den här, den här och de här. Bild kommer när allt är uppskruvat och klart.

2 kommentarer:

  1. Tänk vad lite kan göra....härligt när det blir bra också!!

    SvaraRadera