söndag 5 april 2009

Vilken underbar helg!


Jag är så nöjd med mig själv! I fredags körde jag all gammal sten som inte går att använda och alla betongplattor som blivit över till tippen. Samtidigt som jag lastade släpkärran pusslade jag ihop en stenlagd yta framför komposten. Igår grävde jag ner stenarna och simsalabim så ser komposten riktigt snygg ut. (före till höger och efter till vänster) Jag ska så gräs mellan stenarna och inom kort kommer det att planteras strutbräken längs gångens högra sida.

Idag har jag fokuserat på den blivande uteplatsen, den yta som tidigare härbärgerade ett garage modell gammalt och ruttet. En fördel är att jag inte behöver göra så mycket med underlaget, det är redan bra. Detta har hänt:
  • Förra sommaren staplade jag muren. Bakom muren ska en syrénhäck breda ut sig
  • I höstas skapade sambon och jag stenpartiet i slutet av muren
  • Förra helgen grävde jag en ny rabatt och flyttade tre pioner
Dagens jobb var att jämna ut underlaget, "bygga" en stentrappa och som bonus grävde jag en liten rabatt där jag planterade några överblivna vita tremastarblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar