tisdag 13 oktober 2009

Adventsförberedelser

Jag vet, jag är inte klok, men nyheten om att IKEA börjat sälja årets julkollektion gav mig lite adventsinspiration. Ja, kombinerat med att jag fortfarande är hemma och kurerar min dåliga rygg då. Det här gick att skapa liggande :).

Det har blivit lite av en tradition att göra en ny adventsljusstake varje år. Oftast använder jag blockljus eftersom det gör att jag kan njuta av den dagligen och inte bara på söndagarna och idag har jag gjort siffror som ska pryda ljusen. Stjärnorna kommer från Panduro. Jag shoppade loss på deras outlet i Ullared för några veckor sedan. Siffrorna har jag format till av ståltråd (blomtråd) som jag virat med bronsfärgad dekorationstråd. Jag har fäst siffrorna med samma tråd. Funderar som bäst på vilken färg jag ska ha på blockljusen. Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar