torsdag 29 april 2010

Kruktips

Mamma och jag var på Granngården och shoppade igår och idag hjälpte jag henne att plantera inköpen, 3 buxbomsklot och två amerikanska blåbärsbuskar. Mamma har haft buxbom i 3 krukor på framsidan av sitt hus i flera år men nu verkade de ha döden dött. Antagligen för att krukorna inte var isolerade. Så den här gången har de planterats efter alla konstens regler i isolerade krukor. Buxbom är för dyra för att inte vara rädd om.

Jag har tidigare använt tunn frigolit som jag skurit till för att isolera krukor men det är ganska krångligt att få det riktigt bra och dessutom skräpar det oerhört. Så idag, när jag var på byggmarknaden låg rullarna med golvfoam bredvid frigoliten. Hmmm... formbar, lätt att klippa till och den går att lägga i flera lager vilket ger luft som också isloerar mellan, tänkte jag, slog till och jag hade rätt. Det var mycket enklare att använda än frigolit. Hoppas det fungerar lika bra också, men det tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar