söndag 8 augusti 2010

Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

Goda idéer kan dyka upp på de konstigaste platser och vid de mest oväntade tillfällen. Som igår. Jag var med som domarbisittare på en dressyrtävling i Tvååker (jag håller på att utbilda mig till dressyrdomare). Tävlingen var utomhus och vi satt i bilen. Solen gassade. Flugorna surrade irriterande närgånget. Ju varmare vi blev, desto fler flugor dök upp. I en välkommen paus besökte jag toaletten. Det var där idén ploppade upp. Helt ologiskt och omotiverat. För tanken handlade om behovet av mer förvaringsutrymme i köket. Problemet är gammalt. Lösningen? Hyllor under trappan. Jag har mätt, gjort en ritning och räknat på vad som behövs idag. Det blir en rymlig och rejäl konstruktion med minimalt antal skruvar som skulle göra Ernst avundsjuk. Ska bara hitta tid att bygga med.



4 kommentarer:

  1. Är det inte så att nöden är uppfinningarnas moder? Sen vilken nöd det handlar om förtäljer inte historien, eller har jag gjort mitt eget ordspråk nu??

    SvaraRadera
  2. Du gav iallafall ordspråket en helt ny dimmension. :) Tack för skrattet!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ett kul sätt att fortsätta ha kontakt med sporten. Har jag inte berättat det tidigare? Har sista utbildningsomgången nu i höst och sedan är det dags för examen. Så vi kanske ses på tävlingsbanorna framöver?

    SvaraRadera