måndag 12 mars 2012

Kaffetestare

Jag har blivit utvald som en av Smartsons testpiloter. Gevalias nya snabbkaffe Millicano ska avsmakas och bedömas. Jag måste erkänna att jag aldrig gillat snabbkaffe. Det är något jag dricker i undantagsfall, när det är det enda koffeinhaltiga alternativet som finns att tillgå. Men enligt beskrivningen ska just det här vara annorlunda. Mycket bättre. Jag ser med spänning fram emot att prova och, kanske, kanske, omvändas till snabbkaffefrälst. Men planen är större än så. Jag ska engagera mina kollegor, de kaffepimplande damerna på apoteket. De flesta av dem tycker snabbkaffe är helt OK. Undrar om det här blir bättre än OK? Tillochmed bra?

2 kommentarer:

  1. Testa är kul! Jag brukar också engagera mina jobbarkompisar i smakprover och annat. Dessvärre är de rena avfallskvarnarna och gillar allt. Men det är ju också bra, antar jag. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänker att mina kollegor är likadana, iaf när det gäller kaffe. De tycker ju snabbkaffet vi har idag är gott! *urk* :)

      Radera