torsdag 28 mars 2013

Påskpyssel

Skärtorsdag. Semester. Påskpyssel. Helt underbart för det var så längesedan jag hade tid att pyssla. Det blev inte så mycket, bara ett påskägg och några påsketiketter. Fast hade jag haft fler ägg hade jag garanterat fortsatt. Ägget är målat med vanlig hobbyfärg, gammalrosa och duttad med vita prickar. Blomsterbården är min första bekantskap med japansk papperstejp. Väldigt smidigt och det finns så många fina i olika mönster, så det blir garanterat en ny pysselfavorit. Förra helgen i Stockholm shoppade jag nya stämplar med. Ett helt kit med söta harar, kycklingar, ägg och påskhälsningar. Bara att stämpla loss. Ägget är fyllt med gott men jag har inte bestämt om jag ska ge bort det eller behålla det själv ännu. Det blev ju så sött...

4 kommentarer:

  1. Bedårande!

    Japansk papperstejp har jag aldrig hört talas om - måste utforskas!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heter även washi-tejp. Finns hur mycket kul som helst.

      Radera
  2. Fint påskägg du gjort! GLAD PÅSK Karolina! Jag väntar och väntar på våren,men den vill ju inte komma hit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Nej, våren lyser med sin frånvaro. Så kallt!!!

      Radera