torsdag 25 juli 2013

Årets luktärter

Jag missade att köpa luktärter när jag beställde övriga fröer. Ingen sådd i februari som brukligt är alltså. Helgen före påsk var bästisen och jag på tjejhelg i Stockholm. Vi firade att vi blivit tanter. En väldigt trevlig helg med musikalbesök (Jesus Christ Superstar. Jag är fortfarande kär i Judas.), middag med goda vänner, fika med andra vänner och shopping i strosande tempo. En av butikerna som besöktes låg om hörnet där vi bodde, en pryttelaffär modell lyxigare i Östermalm. Det var där jag hittade fröpåsar från en liten engelsk fröfirma jag glömt namnet på. Charmigt tilltalande yttre och jag föll. En påse luktärter och en påse rosa riddarsporrar. Jag sådde omgående och till min förvåning blommade luktärterna redan till midsommar. Nu är de minst sagt praktfulla och doften är starkt söt. Precis som man vill ha dem.

2 kommentarer:

  1. Härliga luktärter. Mina ska till att blomma först nu. Hur gick det med riddarsporrarna? Kinkigare än ärterna eller hur?/Aina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiska luktärter och riddarsporrarna har varit och är jättefina de med. Bildbevis kommer. Måste vara en bra fröfirma.

      Radera