lördag 20 juli 2013

Ett lyckat projekt

Två rottingfåtöljer räddades från tippen i höstas. Planen var klar men både tidsbrist och väderlek gjorde att det fick vänta. Tills nu. Fåtöljerna från IKEA är söta. Nätta och lättplacerade. Kommer att passa perfekt i min övre hall även om det krävdes lite fantasi för att se potentialen i de nötta stolarna. I förrgår tog jag en tur till det stora varuhuset i Falkenbergs kommun, känt från TV, för att köpa svart sprayfärg. Efter en del funderingar valde jag blank framför matt färg. Det kändes liksom som om fåtöljerna skulle göra sig med lite extra glans. Idag sprayade jag. Och sprayade. Och sprayade. Resultatet är lysande (glänsande). Hur snygga som helst. Undrar om innehavaren till stallet där jag hittade dem låter mig behålla dem nu?

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev och annorlunda mot hur det såg ut tidigare. Med lite färg kan man göra så mycket...
    Trevlig kväll!!
    //Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ett riktigt lyft. Har du sett hur de såg ut på plats i julpyntad miljö också? Kolla min bloggkalender 2013. :)

      Radera