söndag 9 februari 2014

Lågintensiv odling i år

Bilden är lånad från bloggen "Pyttiminpanna"
I vanliga fall brukar mitt hem vara rena fabriken vid den här tiden på året. Massor av tidningspapper, pappkassar fulla av nytillverkade såkrukor. Krukmakaren går varm. Inte i år. Det som för 10 år sedan känder som eoner av tid är dags. Det lilla huset på Bräckevägen ska målas om. Senast var det minst sagt ett drygt jobb där huset först skulle skrapas rent på den plastfärg det var täckt med. Tog 2 år innan allt var målat. Nu lär det bli något lättare, tack och lov! Bara ett lager färg och samma kulörer som tidigare. Men ändå. Jag vet vad jag ska pyssla med i sommar och tiden för trädgård och odling blir därför ytterst begränsad. Jag ska så en del av de fröer jag köpte på Chelsea Flower Show förra året, några färgglada bönor och en väldigt vacker luktärt, förodla lite sallader, men förutom det blir det köpta plantor. Då kanske jag hinner med att måla om uthusen och staketen med? Med den vackra, ljusröda slamfärgen från Gysinge, Den som inte går att få tag på någon annanstans. När jag ändå beställer linoljefärg kan jag lika gärna köra på med slamfärg med, fraktkostnaden lär bli densamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar