onsdag 2 juli 2014

Det är lite förhistoriskt i år

Bloggandet är det sisådär med, men in trädgården växer det. Igår plockade jag en liter stora, röda jordgubbar i mitt land. Den gängliga lilla tomatplantan som inhandlades på Netto för 15 kr har vuxit sig stor och kraftig och är full av tomatklasar som håller på att mogna. Gurkplantan står i växthuset och skörden ser minst sagt lovande ut. Bättre än någonsin. Vindruvsplantan ger frukt för andra året och de blivande klasarna sitter tätt. Lavendeln har aldrig varit tätare eller blommat mer och skuggrabatten som blivit solhörn sedan grannen tog ner videträdet ser lätt dinosauriskt förhistorisk ut. Jag har aldrig sett större Hostablad. Både äppelträd och päronträd dignar av kart och det gör mig lätt förtvivlad. Hur ska jag hinna ta hand om all frukt? 2014 är ett fantastiskt år för växter.

2 kommentarer:

  1. Får du ALLDELES för MYCKET päron eller äpplen vill jag gärna hjälpa dig....iallafall med några stycken. Päron har jag inga alls och av äpplena kan det bli 9 st om det går bra ända fram till skörd. Så.....hör gärna av dig OM du får bekymmer med att bli av med skörden. Sommarhälsningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lovar jag. Just nu ser det ut att bli ALLDELES för MYCKET äpplen iallafall. :)

      Radera