onsdag 5 augusti 2009

Därifrån går jag aldrig tomhänt


Jag besökte min tidigare hemstad förra veckan -Stockholm. Ett av mina absoluta favoritställen där är Zetas handelsträdgård (som ligger i Huddinge, jag vet). Jag går alltid dit enbart för att få inspiration eftersom jag tycker min plånbok är lite för tunn för deras priser och kommer alltid därifrån med en ännu tunnare plånbok. Den här gången inhandlades äkta trädgårdslull-lull. Ett litet fågelbad som nu hänger i flädern. Den flädern jag envist formklipper varje år trots att fläder inte går att formklippa. Även om det inte blir form så blir det iallafall fason på busken. Och visst är fatet sött där det hänger?
I det ligger ett av alla ägg jag köpt på någon av mina resor. Tror just detta är grekiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar