fredag 21 augusti 2009

Gamla planer ska sättas i verket


Den gamla ytterdörren har varit en källa till frustration och funderingar länge. Den är kall och dragig, lätt att bryta sig in genom och går samtidigt inte att låsa upp längre. Den är inte speciellt snygg heller. Idag finns matplatsen bakom dörren, det som tidigare var farstun.
Från början tänkte jag sätta in en fönsterdörr istället. Jag köpte t.o.m. en men när jag fick se den moderna dörren sa jag blankt nej. -Den ska inte sitta i mitt hus. Så den gamla fick sitta kvar. Men inte länge till nu. Jag har bestämt mig för att sätta in en fönsterdörr trots allt. Fast den här gången blir det en dubbeldörr med fasta spröjs som jag tror kommer att passa bra ihop med huset. Så småningom blir det nog en liten stenlagd uteplats framför dörren istället för betongtrappan (som jag gör mitt bästa för att pigga upp med blomkrukor som även talar om att "här går man inte in") också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar