fredag 4 september 2009

Det är tantvarning på mig


Det blev inte bara en liten päronskörd. Den blev större än någonsin (tja, vad gäller gråpäronen låg tidigare rekord på 1 päron så det var lätt att slå). Jag ber familjen komma och hämta, bär kassar till jobbet och igår kokade jag ingefärspäron. Det är allt lite tantvarning på det. Receptet kom från COOPs hemsida (här). Fast jag hade inte tillräckligt med socker utan de sista två decilitrarna fick bli muscavadosocker. Därav den mörka lagen. Jag har inte provsmakat ännu. Kanske till kaffet i eftermiddag?

2 kommentarer:

  1. Om det är detta som kallas att vara tant då vill jag också vara tant!

    För inte ingår det väl ljusgråa skor, nedhasade mörkbruna strumpbyxor och löständer?

    //Maria

    SvaraRadera
  2. Haha :)...be my guest... Mina favoritskor är mörkgrå med ganska hög klack, strumpbyxorna sitter på plats oavsett färg och alla tänder utom en är mina egna. Päronen blev goda. Testade i eftermiddags.

    SvaraRadera