torsdag 26 november 2009

Adventspyntat



Medan snickaren bytte ut rutten syll under gamla dörren började jag adventspynta så smått. Visst blev spisen fin med kransen och årets adventsljusstake?

Murgrönorna i matplatsfönsterna har fått brun sisal och en ljusslinga som dekoration. Ljusslingan är en sådan där liten batteridriven. Jag har köpt dem på IKEA men de går nog att hitta på många ställen. Inspirationen kommer faktiskt från Lisebergs julmarknad för många år sedan. De hade ställt upp "en hel skog" med granar inne i Kållerado och lagt mängder med ljusslingor på golvet runt dem. Så gnistrande vackert!

2 kommentarer:

  1. Så vackert så jag får ONT!

    //Maria

    SvaraRadera
  2. Det var inte meningen. F'låt? Fast jag är rätt nöjd och längtar till söndag morgon när jag får äta mysfrukost och tända första ljuset.

    SvaraRadera