fredag 8 januari 2010

Nytt år nya trädgårdstag


Året är en vecka gammalt. Det är kallare än på mycket, mycket länge. Snön ligger ovanligt nog tjock. Och jag planerar vårsådder. Jag måste vara tokig? Jag har dessutom bestämt mig för att inte köpa några färdiga plantor i år utan dra upp allt från fröer (utom tomater och physalis).
Var ute i växthuset i morse och konstaterade att pelargonerna förmodligen tyvärr frusit ihjäl. Trist för de var stora och fina, men å andra sidan ger det plats för nytillskott. Jag har just beställt en frökatalog och har tjuvtittat på nätet. Den dubbla, vita rosenskäran till vänster är ett absolut måste.

3 kommentarer:

  1. Hej hej Monica heter jag är Camilla Nilssons halv syster. Jag ville bara säga att vad fint du har fått i ditt hus, med tanke på hur det såg ut innan. Ja du har verkligen förvandlat huset från en koja till ett slott =)

    SvaraRadera
  2. Hej Karolina. Rosenskära är en av mina favoriter också. Måste nog testa en dubbel variant. Men varför drar du inte upp egna tomatplantor? Lätt! Eller du kanske får plantor av andra odlare. Nu ska du inte tro att jag är en person som sår massor av frön. Tycker det är jobbigt att skola om. Hälsningar från Aina.

    SvaraRadera
  3. Tack Monica! Det är skillnad, det håller jag med om. Men slott? Nä, snarare från ruckel till stuga :)

    Vad gäller tomater så är det mest för att jag vill bara ha 2 plantor och för att egenuppdragna ofta blir ganska gängliga. Men jag kanske, kanske testar. Kan ju dela ut överblivna exemplar till vänner och bekanta.

    SvaraRadera