tisdag 5 januari 2010

Nyttig snabbmat

Jag har ätit duktigt (som i mycket) i helgerna. Nu är jag trött på julmaten och julgodiset (som förresten är slut) och återgår med glädje till den mer vardagliga kosten. Idag tillagade jag en gammal favorit hämtad ur min bantarbibel, Medveten viktminskning, den bok som hjälpte mig att gå ner ca 40 kg i vikt för några år sedan. Nyttig snabbmat med asiatisk touch.

Kyckling med stekt lök (1 port)
190 g (ca 2 dl) kokt pasta
100 g kyckling(filé) i små bitar
1/2 gul lök
1 msk matolja
4 tsk kinesisk soja
1 nypa socker alt. en liten klick honung
salt, vitpeppar

Koka pastan. Skär löken i tunna strimlor, stek kyckling och lök i hälften av oljan. Tillsätt sockret/honungen. Häll i pastan, resten av oljan och sojan. Smaka av med salt och vitpeppar. Servera med en grönsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar