onsdag 13 januari 2010

Odlingstips

Mina förestående odlingar upptar mina tankar till stor del. Ett problem är vad jag ska odla i. För jag har ingen lust att gå och köpa dyra såkrukor. Tidningskrukmakaren är en lösning men de krukorna är lite för små för t.ex. sallad. Alldeles nyss fixade jag lunch. Tog de sista tomaterna ur förpackningen med körsbärstomater, öppnade diskbänksskåpet för att slänga den tomma förpackningen... Och ångrade mig. För helt plötsligt såg jag att den är helt perfekt. Lagom stor, hål i botten och med lock. Ett minidrivhus. Jag har blivit körsbärstomatförpackningssamlare!

3 kommentarer:

  1. Ska vi skicka våra körsbärstomatlådor till dig nu? :-)

    //Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har beordrat Mamma att samla. Porto minskar förtjänsten :). Men tackar så väldigt mycket för det paket som kom från dig idag. Lovar att hålla mig till på söndag morgon. Tusen tack och kram!

    SvaraRadera
  3. Nej! Jag ska hålla mig till måndag då jag fyller år på riktigt. Det är bara födelsedagsfesten som är på söndag. Teflonhjärna!

    SvaraRadera