onsdag 17 mars 2010

Nya hallen färdig -nu börjar jobbet

Medan jag latade mig på Gran Canaria förra veckan jobbade snickaren så hammare och skruvdragare glödde. När jag kom hem var taket klart. Jag är så glad i det!


Det glipande, gungiga, stickiga golvet var utbytt mot ett nytt, tätt, stabilt och mjukt dito. 28 mm plankor i massivt trä. Ren lyx!
Idag avslutade snickaren sitt jobb. Han har satt in nygamla dörrar till toaletten och den lilla garderoben. Dörren för garderoben satt tidigare mellan mitt sovrum och gästrummet och har legat på en kattvind och bara väntat på rätt tillfälle att behövas igen sedan 2004. Det är så kul att kunna återanvända gamla originaldelar.
Nu återstår en hel del arbete för mig innan målaren kallas in för att tapetsera och elektrikern finaliserar elinstallationerna. Slipa, spackla, slipa, spackla slipa och måla dörrar, väggar, tak och golv. Jag lär ha fullt upp.

6 kommentarer:

  1. Vad himla fint det ser ut att bli :) Vilket golv! Underbart :) En annan får hålla till godo med gammal parkett i vardagsrummet och laminat i övriga rum ;) /Åsa

    SvaraRadera
  2. Det blir bara bättre på alla sätt. Man kan unna sig sådant golv när det bara handlar om 3 kvadrat. Och med risk för att göra dig besviken -det ska målas för att gå ihop med det gamla golvet.

    SvaraRadera
  3. Hallen blir toppfin! Alltid kul att titta in i en renovering. :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Den blir toppen och precis så som jag önskade från början. Medan jag spacklar spikhål drömmer jag om när jag sitter där bekvämt uppkrupen i en fåtölj och läser en bra bok.

    SvaraRadera
  5. Här är det snygga taket som jag frågade om tidigare! Vi har bestämt oss för pärlspont, MDF-skiva. Blir skapligt enkelt att lägga själva. Förhoppningsvis är det klart till sommarfesten.

    SvaraRadera
  6. MDF-pärlspont är smidigt. Glöm inte luftspalten bara.

    SvaraRadera