måndag 15 mars 2010

Nyttig snabbmat igen

När jag blir hungrig blir jag farlig. Och det går fort. Från 0 till 100 på en millisekund. Ena stunden snäll och glad, andra en korsning mellan krokodil och pytonorm. Det är nog en anledning till varför jag anser att matlagning måste gå snabbt. Helst inte mer än 15 minuter från start till mål. Så upptäckten att lax blir jättegod på 1,5 minuter i mikron var som en skänk från ovan. Idag stod torskfilé (150 g) på lunchmenyn. Och jag testade mikrometoden med den med. Jag saltade lite, citronpepprade lite mer och bredde pesto över filén. In i mikron på full effekt i ca 2 minuter. Det fungerade. Det blev bra. Kanske till och med bättre än bra. Jättegott.

Till pestotorsken gjorde jag potatismos. Självklart var potatisarna delade i småbitar för att snabba på kokningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar