söndag 23 maj 2010

Efter torghandeln

Torgprojektet igår gick bra. Jag fick sålt ca 2/3 av mina plantor. Tror jag återvänder på onsdag för att avyttra resten. När jag kom hem fanns det inga alternativ. Vädret sa: Stanna ute, fixa med trädgården. Så jag påbörjade tillfixningen av ett gammalt rejält (och ganska fult) bord jag fått av grannen, planterade om och monterade amplar på framsidan av huset (vit hänglobelia, gillar skuggan där), började fylla igen det livsfarliga hålet efter trappan framför den nya fönsterdörren, lukade (rensade ogräs) lite,















beundrade vackra hörn av trädgården som förgätmigejerna och det blommande päronträdet.






Allt medan Smilla gjorde det hon är bäst på. Låg och njöt av solen i närheten av matte.
Livet när det är som bäst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar