fredag 28 maj 2010

Övre hallen möblerad

Min övre hall är (nästan) klar. Möblerad och fin. (Minns ni hur den såg ut tidigare?) Endast klassikern -golvlisterna- kvar. Men de är på gång. Beställda på stadens specialsnickeri. För jag vill ha den gamla, enkla profilen som fanns i många rum i huset när jag köpte det.

Blombordet och fåtöljerna är från början min gamlamormors. I blombordet står små Mårbackasticklingar på tillväxt. Hoppas de snabbt växer sig stora och fina. Den lilla pedistalen med elefanterna köpte jag på en resa till Bangalore, Indien för några år sedan.

Jag har valt att inte ha några gardiner. Fönstret är litet, utsikten vacker och ljusinsläpp härligt. Men något som ramar in villle jag ändå ha. Så jag köpte två rejäla gardintofsar och hängde upp.

6 kommentarer:

  1. Lerkrukan med sin vita patina smälter in så fint i den övriga interiören. Mycket smakfullt. Roligt att du låter oss titta in i ditt härliga hus.

    SvaraRadera
  2. Tack alla! Jag visar mitt hem så gärna. Jag är ju stolt över det. :)

    Ang. lerkrukan med palmen. Min mormor gillar inte krukor med patina. En gång hjälpte hon mig med mina blommor. Och helt plötsligt ser jag henne stå och putsa på krukorna. Vad gör du??? frågade jag. Tvättar av dem, svarade mormor. De var så fula. Men... sa jag. Jag vill ju ha dem så... Vi är överens om att vi inte är överens på den punkten numera. :)

    SvaraRadera
  3. Var det du eller Maria Montazami som var först? :-)
    //Maria

    SvaraRadera
  4. *hihi* Beror på när MM blev "tasseloholic". Fast jag ligger nog ändå i lä jmf med henne. Jag började "tofsa" mitt under värsta panelgardinshaussen. 2006 eller något.

    SvaraRadera