onsdag 8 juni 2011

Äntligen på plats

För två år sedan fick vi diplom, mitt hus och jag. Finaste utmärkelsen ett halländskt gammalt hus kan få. Som bevis på just detta erhöll jag en bronsplakett. Då fanns det ingen bra plats på huset att skruva upp den på. Den fick inte plats mellan lockpanelbrädorna.

Men så bytte jag ju dörr på framsidan och den perfekta platsen skapades. Fast det uppenbarades för mig först idag. När jag, med något dåligt samvete, stod och tittade på plaketten. För ryktet säger att den person som stod bakom nomineringen av mitt hus passerar här förbi ganska ofta och har uttryckt besvikelse över att plaketten inte verkar sitta uppe. Hoppas han blir glad när han är tillbaka efter sin semester.

3 kommentarer:

  1. Har du renoverat ditt hus själv? Har du inga före och efter bilder? :)

    SvaraRadera
  2. Wow, fin är den också!
    Och du har gjort så fint, verkligen, du är riktigt duktig.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är renoverat under ledning av mig med god hjälp av familjen. En sommar hade min yngsta bror som sommarjobb att skrapa det trärent utvändigt. Han gjorde ett väldigt bra jobb. Ibland har jag tagit in experthjälp med men visst, väldigt mycket har jag gjort själv. Finns en del före-efterbilder här på bloggen. Kolla husrenovering/inredning.

    Tack, Anna!

    SvaraRadera