söndag 26 juni 2011

Blomsterstege


Förra söndagen var min ena bror och jag vid vår stuga för utvändig storstädning. Min gamla lekstuga med tillhörande dansbana (en alldeles vanlig altan men relativt stugan gigantisk, därav namnet) skulle rivas. Jag passade på att städa carporten med. Rensa bort allt skräp som i många år gjort det svårt, för att inte säga omöjligt, att köra in en bil där. Det mesta åkte till tippen men en pryl fick min inre Ernst att gå i spinn. En gammal stege. Målad, sliten och full med färgfläckar. Med breda stegbrädor och tveksamt hållbar för en människa men perfekt för lättare liv. Blommor t.ex. Den har flyttat hem till mig och blivit blomsterstege, lutad mot en solig vägg. När höstregnen kommer ska den få flytta in i växthuset och fortsätta tjänstgöringen där.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantasi du har! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Tack! Fast det krävs inte så mycket fantasi, bara att se saker ur en annan vinkel än den tänkta.

    SvaraRadera