måndag 25 juli 2011

Hösten smyger sig på

Härom kvällen red Ebba ut en tur på Hampus och jag gick med. En mysig sväng. Solen värmde. Vi plockade hallon och åt alla tre. Speciellt Hampus, som är en ponny, tyckte det var fantastiskt gott och ville helst ha alla hallonen själv. Trots solen, värmen och de söta hallonen i den lugna kvällen kände jag sorg i hjärtat. För det doftade höst. Dagen efter såg jag att Solbruden slagit ut sina första blommor och igår och idag har det mulna och kyliga vädret formligen skrikit ut det. Sommaren börjar bli krumryggad och svag. Och jag som inte ens märkte att den var här i full kraft. Nästa år ska jag ha lång semester och lapa sommar i fulla drag.

2 kommentarer:

  1. Nej, nej...det är bara en tillfällig svacka. Augusti är sommar - det gäller att ha rätt inställning, trots att det är regn och rusk utanför.... ;)

    SvaraRadera
  2. I fredags kväll var vi åter ute på ridtur, brorsdottern på ponnyn och jag till fots. Den här gången passerade vi åkrar där halmen låg och torkade. Om det doftade sensommar den där dagen i juli så doftade det definitivt höst i fredags. Solen orkar inte värma på kvällarna längre. Men hösten har sina fördelar, den med. :)

    SvaraRadera