torsdag 8 december 2011

Vit choklad och reklam

Vit choklad är väl sött att äta som det är men fantastisk som smaksättare i mousse, tryffel och annat gott. Vit blockchoklad tycker jag är av för dålig kvalitet och den som finns att köpa i de flesta affärer är både dyr och smaksatt men vanillin, vilket jag tycker ger en otäck eftersmak. Men jag har hittat en som är perfekt. Lidls egen (nu tror alla att jag är stort Lidl-fan och det är jag inte, men de har en del bra saker). Kostar 13 kr för 200 g. Rekommenderas!

2 kommentarer:

  1. Alla affärer har något bra, men blockchokladen på GeKå var ingen hit! Uppblandad med choklad från Odense blev den klart bättre.

    Vit choklad är ok ibland - jag gillar Lindt´s.

    SvaraRadera
  2. Jag brukade också använda Lindts vita förr men tycker Lidls är bättre, ffa att smälta. Blockchoklad köper jag aldrig, inte mörk heller. Kan tänka mig att GeKås var sådär. Jag brukar köpa 70% mörk choklad på GeKås som är bra i bakverk.

    SvaraRadera