fredag 12 oktober 2012

Ett 5-stjärnigt Bed & Breakfast

Vindbackagården
Förra helgen begav jag mig för tredje året i rad till en väldigt speciell plats i närheten av Eslöv i Skåne. Den lilla byn Flyinge och den fantastiska Flyinge Kungsgård. Ett mecka för hästälskare närsomhelst, men helt, helt underbart inspirerande en vecka om året. Den höstveckan då Sveriges finaste unghästar samlas för att kora den bästa av de bästa i varje årgång. Jag har fått förmånen att jobba som funktionär för dressyren. Otroligt inspirerande och lärorikt eftersom jag är dressyrdomare på grundnivå. Första året var jag bara där en dag. Förra året följde delar av familjen samt husbilen med. I år bestämde jag mig för att lyxa till det ordentligt och ta in på B&B. Jag gick in på Eslövs kommuns hemsida och letade upp boende. Bland många alternativ fastnade jag för Vindbackagårdens B&B. Varför vet jag inte. Det såg väldigt charmigt ut på bilderna och gården var helt i min smak. Så jag skickade iväg ett mail och frågade om tillgänglighet, fick positivt svar och bokade.

Och vilken fullträff! Så otroligt mysigt. Fräscht. God frukost. Underbart trevligt värdpar. På fredagskvällen när jag kom hem, trött, hungrig och frusen, så var de levande ljusen i allrummet tända och det stod en skål med äpplen och en med fransk nougat till mig på bordet. Jag var den enda gästen den natten och kände mig så väl omhändertagen. Dessutom är hundar välkomna. Ett stort plus. Förutom rummen har de även en lägenhet för självhushåll. Så ska du till Eslövstrakten och funderar på var du ska bo, lägg Vindbacka B&B på minnet.

Det lilla köket med kyl, mikro och kokplattor

Rummet


Klädkammardelen i rummet
Frukostbuffé framdukad kl. 06.30 på lördag morgon!

Smörgås, yoghurt med müsli och färsk frukt, kokt ägg och kaffe.


Allrummet på fredagskvällen.
 
Del av allrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar