onsdag 15 juli 2009

...växer det och frodas. För första gången blommar Jaques Cartier-rosorna i rabatten mitt i trädgården riktigt rikligt. Tyvärr har jag planterat dem för grunt så till hösten ska de grävas upp och ner igen något djupare. I bakgrunden syns min "gröna vägg" av klematis "Snowflake". De är på gång att blomma vilken dag som helst.

Sedan jag köpte mitt lilla hus för 6 år sedan har jag försökt få blommande stockrosor vid brygghuset. Efter två år med bara bladrosetter har jag äntligen lyckats. Visst är det fint? Jag sådde nya frön tidigt i våras och hoppas på nya stockrosor varje år framöver.

Jag har fler välkomna objudna gäster att presentera också: Malva. Under resan till och från Gränna tittade jag längtande på alla malvor i vägkanterna och funderade på att stanna och gräva upp en planta. Och så har jag redan en!!! Den ska vårdas ömt.

Slutligen har jag impulsshoppat på Jula idag. Röda, krackelerade, solcellsdrivna, glaskulor som kommer att lysa upp uteplatsen på sensommar- och höstkvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar