fredag 24 juli 2009

Projektuppdatering

Så här ser det ut när en lastbil har tippat 2 kubikmeter jord på uppfarten. Ett tips är att backa ut bilen innan jorden tippas. Iallafall om man tror man kommer att behöva bilen under dagen (bilen på bilden är mao inte min). Och så här ser det ut när en del av jorden har hamnat på plats. Jag har byggt enkla ramar för att jorden inte ska flyta ut där det ska bli stenlagda gångar. Ovanpå jorden ska pallkragarna placeras.
Så här ser hela min lilla odlingszon ut. En hel del arbete återstår som synes men jag tror jag är mer än halvvägs och det känns bra. Bakom de spröjsade fönsterna finns mitt lilla växthus och under taket bredvid växer coctailtomater och physalis i murbrukshinkar som jag borrat hål i botten på. Jag odlar potatis i sådana med. Prisvärda och praktiska!

2 kommentarer:

  1. Det här verkar ju bli hur snyggt som helst. Fantastiskt mycket jobb bakom.
    Och som vanligt när du pysslar är det väl genomtänkt.

    SvaraRadera
  2. Mycket jobb har det varit och mycket återstår. Moroten är att kunna odla vackert och enkelt nästa år.

    SvaraRadera