torsdag 23 juli 2009

Sommarens stora projekt

Mitt stora sommarprojekt är en stenlagd uteplats i anslutning till växthuset och en snygg odlingsyta framför den. Det börjar arta sig men oj vilken träningsvärk jag har i ryggen! Stenen
är huggen natursten så jag börjar läggningen med att pussla ihop stenar.Sedan gräver jag ner dem så att de ligger stadigt och så mycket i våg som bara är möjligt:
Till sist sopar jag jordblandad sand i fogarna. Jag använder jordblandad sand för att jag tycker det blir snyggare med mörka fogar men också för att jag planerar att så gräs i fogarna senare.
Här är den blivande odlingsytan. Imorgon kommer 2 kubik matjord som ska ner här. När det är färdigt kommer det att stå 4 faluröda pallkragar här med stenlagda gångar mellan. Jag längtar tills det är färdigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar