torsdag 16 juli 2009

Golv och väggar var ju färdigmålat innan jag åkte på hästsemester. Bara garnering kvar när jag kom tillbaka alltså. När jag köpte huset satt det en profilerad kvartslist i engelskt rött vid golvet i farstun. Golvlisten var målad i en gråbrun färg. Jag tog upp den gamla idén i sovrummet. Tyvärr finns inte profilerad kvartslist att få tag på men det blev fint med en alldeles vanlig med och gjorde golvytan mer avgränsad och definierad eftersom alla trädetaljer i rummet är pärlgrå.

Min snälla bror hjälpte mig att bära in sängen och nu är det klart. Så här blev det:

Sängen är en gammal bäddsoffa som stod hos min farfar. Den kom tydligen med i köpet när han införskaffade sitt torp för längesedan. Tavlorna med rosen är ett kort som jag tagit själv och beställt som
canvastryck. Stolen är ett auktionsköp och i den sitter Gosenalle, han som varit med mig sedan jag föddes. Stolen är förresten en favorit. Ett av benen har en gång gått av och man har kostat på den en lagning med
ett stort "plåster". Hur charmigt som helst. Ägarna hade en helt annan inställning än vi har idag till de möbler de hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar