fredag 11 december 2009

Mer julgodis -Lakritstryffel


Det är full fart på julbestyren här. Senaste julgodistillskottet är Chokladtryffel med lakrits. Receptet finns på ICAs hemsida (här), men i vanlig ordning har jag ändrat lite. Jag följde en av kommentarerna som fanns vid receptet och bytte ut lakritsströsslet i tryffeln mot Lakrisal. För jag har svårt att motstå just Lakrisal. 2 rullar var lagom. Och istället för att rulla tryfflarna i krossat lakritsströssel blandat med kakao så tog jag bara lakritsströssel (gick åt en hel burk). Det gick egentligen inte att rulla några kulor heller, snarare forma. En skillnad till -mina tryfflar är bara hälften så stora som i receptet och får lagom plats i en ischokladform så det blir ca 50 st.

3 kommentarer:

  1. Dina julbesökare kommer bli mäkta imponerade. Som jag.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen hit! Tryffeln är provsmakad av familjens lakritsmonster, Mammas man, och fick MVG.

    SvaraRadera
  3. Fick ju på posten - kan intyga att dom var försvinnande goda ;-)

    Tack

    SvaraRadera