tisdag 22 december 2009

Pepparkaksstall del 1

Igår var brorsdottern Ebba här hela dagen. Vi hade ett stort projekt planerat. Ett pepparkaksstall med boxar och hästar, en hage och hinder. Ebba målade staket (gjort av hyvlad list 12x12 mm och blomsterpinnar) och kavlade pepparkaksdeg. Hon tillverkade ett hinder med rödvita bommar alldeles själv också. Jag bidrog med att göra ritningen till stallet och hålla koll på husdelarna i ugnen. När delarna hade svalnat började vi motera. Eftersom ingen ska äta huset använde jag limpistol. Mycket enklare än smält socker. Vi satte in en ljusslinga med. Även den är fastklistrad med limpistol. Imorgon blir det takläggning, målning (kristyr) och så ska stallet på plats i vinterland.


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är också sugen på att göra ett pepparkaksstall och undrar om jag skulle kunna få se din ritning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du kan få ritningen. Maila mig på karolina.svensson@quintiles.com så fixar vi det.

      Radera
  2. Har du möjligtvis kvar ritningen till en till hästtokig tjej😅
    Försökte att maila dig men gick inte.

    SvaraRadera