fredag 24 september 2010

Ett besök på IKEA blir lätt mer än man tänkt sig


Det är farligt att besöka IKEA. Man kommer så lätt hem med mycket mer än man tänkte sig. ...Och mycket tunnare plånbok. Jag åkte dit i förrgår för att köpa en ny matta till vardagsrummet. En kossa. Den kom jag hem med, även om brorsdottern bestämt hävdar att det är en tjur eftersom den är så stor. Svårt att säga säkert...

Utöver mattan fick köksstolarna nya dynor. Inte nödvändigt men absolut ett uppsving. Dynorna är lagom mjuka, snygga och ligger dessutom på plats eftersom det är gumminoppor på baksidan. Smart! Sedan kunde jag bara inte låta bli ljusstakarna jag föll pladask för när jag bläddrade i nya katalogen. Nu står de på golvet i den övre hallen och sprider mys.

Jodå, en kasse ljus av olika modeller kom också med tillbaka, liksom lite annat smått och gott. Blåbärssylt t.ex. Till blåbärsglass.

3 kommentarer:

  1. Jag har Ikeakort med ett tak på 1 000 kr. Mer kan jag inte handla för och det är bra med tanke på allt, som man annars lätt kommer hem med! Servetter ex.... ;)

    Fina saker, som du köpte.

    SvaraRadera
  2. För att kunna begränsa mig till 1 000 kr skulle jag få åka med bara det kortet... Jag är impad!

    Glass är aldrig fel. :)

    SvaraRadera