måndag 31 oktober 2011

Blodiga ögon

Blodiga ögon, visst låter det gott? Just dessa smakar apelsin och ska bli en Halloweenöverraskning till teatergänget som just nu repar in Ronja Rövardotter. Ebba och jag ska förse dem med lunch om en timma och visst måste det bjudas på något läskigt gott till kaffet, en dag som idag? Ronja Rövardotter kommer förresten att gå som jullovsteater på Rival i Stockholm i år. Rekommenderas om ni befinner er i närheten av Stockholm!

Blodiga ögonen då? De är alldeles vanliga cake balls, doppade i vit choklad och dekorerade med en svart Non Stop och rödfärgad choklad. Den här gången gjorde jag det väldigt enkelt för mig när jag gjorde cake balls. Köpte en tårtbotten, billigaste varianten och smulade sönder den i matberedaren.Till vårt Halloweenkafé blandade jag i en burk Hallonkesella. Det blev god smak men något för blöta bollar. I dagens variant är det istället apelsinfrosting. Perfekt konsistens och riktigt goda. Röd choklad får man med hjälp av färgpulver som finns att köpa från diverse bakbutiker på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar