söndag 15 april 2012

Alldeles, alldeles lycklig

Ibland är det det lilla och oväntade som gör mig lycklig. I höstas bytte mormor och morfar fönster i sitt hus. Morfar erbjöd mig två av de gamla att ha till odlingarna. Jag tackade och tog emot, egentligen utan någon större entusiasm. Visst kunde de vara bra att ha för att driva odlingarna lite extra. Morfars tanke var nog att dela fönsterna och använda dem ett och ett, men jag hade tidigt en idé om att bevara dem dubbla, utnyttja gångjärnen och låta dem bli "växthustak" istället. Igår placerades de på pallkragarna och VAD BRA DET BLEV!!! Perfekt passning. Och dessutom snyggt! Har jag lite tur håller det Rufus från att slutföra sitt påbörjade grävprojekt i pallkragarna med. Nu får fönsterna stå där och värma jorden lite extra. Till helgen ska jag så sallad och kanske några rädisor.

3 kommentarer:

  1. Hur går det med Rondinin? Snart dags för plantorna att andas uteluft?
    Här har vi inte kommit lika långt. Brukar vänta ett par veckor in i maj innan vi petar ner våra frön i krukor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröna såddes i väldigt söta små lerkrukor för en vecka sedan och står i gästrumsfönstret för att gro.Ingenting ännu dock. Hur lång tid bör det ta innan man ser ett skott? Funderar på om det är för svalt?

      Radera
  2. Vanliga pumpor brukar titta upp på några dagar, men Rondini kan vara lite svårflirtade. Såg på FB att de små liven är på gång. Och nu ska vi få värme också. Så det blir nog bra.

    SvaraRadera