tisdag 24 april 2012

Kaffetestet avslutat


Kaffetestet är avslutat med blandat resultat. Jag gjorde som jag planerade och tog hjälp av mina f.d. kollegor på apoteket. Ja, de var mina kollegor när testet pågick men sedan 2 april har jag nytt jobb. I vilket fall är de kaffesugna varenda eftermiddag och ställde mer än gärna upp som försökskaniner. Deras omdömen förevigades på en lapp som låg i fikarummet. En lapp som blev skrynkligare och mer kaffefläckig för varje dag som gick. Precis som det ska vara. Hur slog det då ut? Blandat resultat måste man säga. De fick sätta betyg från 1 till 4 där 1 var mycket dåligt och 4 var mycket bra. Medelbetyget blev 2,8 och medianvärdet 2,5. Alla tyckte det var ganska bra eller bättre. Själv jämförde jag med andra snabbkaffesorter jag provat och då är Millicano riktigt bra, smakrikt och fylligt med god doft, även om man måste använda ganska mycket pulver för att få till den fylliga smaken. Så om jag ska köpa snabbkaffe blir det nog Millicano igen, fast ingenting går upp mot en kopp gott perculatorkaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar