söndag 15 april 2012

Omplaceringsfall

Idag insåg jag att det inte fungerar längre. De kan inte bo kvar. Har blivit långa och gängliga som tonårspojkar. Omplacering oundviklig. Jag behövde dessutom platsen i gästrumsfönstret till de nysådda Rondinifröna. Den där vintersquashen som är så otroligt god att ugnsbaka. De fick flytta ut i växthuset med förhoppningen att de ska sluta växa på höjden och muskla till sig lite istället. I växthuset har de gott sällskap, de flesta växter på vinterförvaring verkar ha överlevt vintern, till och med de jag trodde var stendöda, som olivträdet.En av de överlevare som gjort mig gladast är doftpelargonen från Portugal nr 1 som tillsammans med
doftpelargon nr 2 följde med hem efter en semester, båda sticklingar. De stod i den där "doftkorgen" förra sommaren och de är inte ensamma överlevare.
Ytterligare något har börjat växa, jag kan bara inte räkna ut vad för jag minns inte riktigt vad jag planterade i den. En trevlig överraskning är det i vilket fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar