lördag 28 april 2012

Sockersött somrigt

Min blick fastnade på en detalj i lokaltidningens IKEA-annons och habegäret väcktes. Serien EVALILL är så underbart sockersött somrig. Visst behöver jag ett nytt förkläde så gulligt så det kan hänga framme alltid? Och nya grytlappar, alldeles för fina för att användas? Jo, så är det nog. Nästa gång jag ska upp till Göteborg blir det ett stopp i Kållered för att införskaffa ljuvligheterna. När jag ser sådant här önskar jag att jag hade ett alldeles eget kafé på riktigt där jag kunde klä upp personalen i rosenmönstrat och rosarutigt.

IKEAs sommarkollektioner för året heter förresten SOMMARVIND för stranden, SOMMARLOV för picnicen och grillkvällarna, och SOMMARTIDER för textilier.

2 kommentarer:

  1. Du behöver dom!!!

    Och med tanke på priset så kan du t.o.m använda dom :)

    För nästa år kommer en ny kollektion med namnet GULLVIVA eller MIDSOMMARBLOMSTER som du också kommer "behöva" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, Maria! :) Och med tanke på priset så skulle jag kunna klä upp vartenda kafé i hela stan!

      Själv funderade jag på din tårtstativsförfrågan på väg hem från hundkursen idag. Har du kollat med konditorier som gör storslagna bröllopstårtor? De kanske har någon begagnad?

      Radera