torsdag 24 maj 2012

Inget ont som inte har något gott med sig

 Det var tidig morgon. Jag skulle åka och döma dressyr, var kommer jag inte ihåg, bara att det var helg och att solen värmde. Jag satte mig i bilen, startade den och började backa ut från uppfarten. Då. PANG!!! Vad var det? Katten??? Panik!!! Jag slängde mig ur bilen och tittade efter. Jo, jag hade kört på något. En av stolarna som normalt står på den lilla uteplatsen framför huset. Nu låg den på uppfarten. Någon (sannolikt) sketunge hade flyttat på den under natten. Säkerligen jätteskoj i stunden men mindre kul för mig. Dragkulan hade knäckt sittpinnarna och stolens liv som stol var slut.

Sedan dess har jag funderat på att skaffa nya stolar varje gång jag tittat på den trasiga stolen. Jo, den fick stå kvar, mest för symmetrins skull. Men nu har jag uppdaterat med något jag suktat efter länge. Korgstolar i fuskrotting. Snygga. Bekväma. Och jag förvånar mig själv med att sätta mig där varje gång det är dags att äta. De går att köpa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar