tisdag 19 juni 2012

Ozisar på besök

Idag invaderades min trädgård av hela Trollkarlen från Oz-ensemblen. De (vi) hade Kick-off, med lekar och tävlingar och som avslutning saft och kanelbullar hos mig. Själv missade jag allt utom just avslutningen. Jag skulle varit med, min underbara mamma och supergulliga lillebror ställde upp och bakade bullar och serverade, men alltför lite sömn senaste dygnen har fått min hjärna att lägga ner arbetet. Jag kom aldrig iväg. Jag hittade inte bilnycklarna. Letade överallt men inga nycklar. Lillebror hittade dem när han kom. Jag hade lagt dem på biltaket...

Gänget, sådär 80 barn och tonåringar och 20 vuxna, möttes först av Rufus. Han var så duktig och lät alla bara kliva in på hans tomt utan att säga ett knyst. Ja, ja, han är inte mycket till vakthund, men det är liksom lättare att ha en hund som möter besökare på ett vänligt sätt. Trädgården visade sig från sitt allra vackraste jag och saften och bullarna gick åt i ett rasande tempo. Snart ska jag sova. Länge.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, och som lätt folkskygg älskar jag när det kommer 100 pers hem till mig på en gång, fikar och sedan ger sig iväg en halvtimma senare. ;)

      Radera