måndag 9 mars 2009

Barnkalaspyssel

I fredags hade min brorsdotter 9-årskalas. Jag var engagerad som festfixare. Jag älskar att fixa och planera men 2 timmar tillsammans med 11 8-9 åriga tjejer var alldeles tillräckligt. Puh! I vilket fall dukades det med hjärttema.

Jag klippte ut hjärtan ur mönstrad kartong, ett litet och ett större i varje mönster. På det lilla tejpade jag fast ett snöre och -voila!- jag hade gjort ett halsband. De större tejpades fast med dubbelhäftande tejp på muggarna. Gästerna fick sedan leta upp ett halsband och sedan placera sig på den plats som hade ett likadant hjärta på muggen. Enkel och uppskattad bordsplacering. Istället för blommor var bordet dekorerat med gelé- och nougathjärtan (och några ljuskoppar med värmeljus i). Nougathjärtana tog slut först :). På varje tallrik låg en servett vikt i formen av ett hjärta.

Tjejerna såg ut att trivas och jag var nöjd med resultatet.

Kompletterar med en bild av det dukade bordet senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar