fredag 24 december 2010

God Jul!


Julfriden sänker sig. Äntligen. Veckan har varit hektisk. Städa, pyssla, pynta, baka, slå in julklappar. Jag är speciellt stolt över dörrkransen som jag gjort själv -efter inspiration från en viss Ernst. En annan av halmkransarna jag köpt kläddes med grön och spansk mossa och pyntades med vita stjärnor. Den blev ljusprydnad. Det blev några pimpade chokladkartonger till också. De blir julgåvor.
Mitt eget godis står framdukat på spiselkransen och granen är klädd. Det blev en liten variant i år. Passar i mitt lilla hus. Istället för vanlig julgransfot har jag ställt den i en zinkspann (och lagt sten i för att den ska stå rakt). Runt spannen har jag trätt en gammal säck som jag hittade i väggen under förra vinterns renovering av övre hallen. Julgranspyntet består enbart av polkagriskäppar och i toppen tronar en spetsrosett. Jag tycker den blev väldigt söt.













3 kommentarer:

  1. God fortsättning! Hoppas att du hade en härlig jul! :)

    SvaraRadera
  2. Har ditt lilla fina hus någonsin figurerat i en heminredningstidning?

    Annars tycker jag vi anmäler dig till en sån :-)

    Kram från Maria i Stockholm

    SvaraRadera
  3. God fortsättning, Tina! Kakan blev väldigt god -myyycket cognacsmak. :) Jag delade den i 3 och gav bort 2 bitar.

    Inga inredningstidningar på besök hittills, Maria. Men sedan övre hallen blev fixad kan jag tänka mig att släppa in en. :)

    SvaraRadera