fredag 14 januari 2011

Fröorgie

Fröerna har anlänt! Årets stora tema är basilika. Mängder av olika sorter -anis, vanilj, peppar, kanel, citron, kudd-, småbladig och en flerårig variant. Där finns även trotjänarna, körsbärstomater, luktärter och rosenskäror. Och några nykomligar. Minigurka och sötflockel (stevia). Sötflockeln är traditionellt använd som sötningsmedel i Sydamerika. Bladen är 300 gånger sötare än socker och nästan helt kalorifria.

Förra året sålde jag de plantor jag inte behövde själv på torget. Det gick så bra och var så trevligt så jag gör om det i år. Överskottet går till Projekt Ponnysommar.

6 kommentarer:

  1. Det var hysteriskt tidigt du är ute. Men det var bra då kan jag förhandsboka lite Basilika, och den där Stevian verkar intressant

    SvaraRadera
  2. Inte då. Man måste börja tidigt om luktärterna ska blomma till midsommar. :) De kommer i jorden först i februari.

    Jag reserverar basilika och stevia till dig.

    SvaraRadera
  3. Örter är alltid välkomna till oss! :)

    SvaraRadera
  4. Färska örter utanför dörren är sommarens vardagslyx. Ser fram emot alla olika basilikor. Fast jag tror inte de har kommit långt när vi ses i slutet av februari... Leverans senare. :)

    SvaraRadera
  5. Glöm inte påminna oss om torgförsäljningen. Vi kommer.

    SvaraRadera