lördag 1 januari 2011

Julklapp invigd

Jag fick en skorstenslös spis i julklapp av min brorsdotter och bror med flickvän. Den skulle ställas på ett brandsäkert underlag och mina golv klassas knappast som det så jag bar in några av tegelstenarna som blev över efter golvläggningen i växthuset. Innan dess låg de som entrégång hos nämnda bror. Nu sprider den ljus och värme i hörnet framför murstocken i mitt sovrum och även om den är modern i designen så tycker jag den passar in i mitt gamla hus. Formen är ju faktiskt gotisk och har därmed sitt ursprung i 1200-talets arkitektur.

4 kommentarer:

  1. Ja, och praktiskt med flyttbar eldstad. Till sommaren får den nog följa med ut.

    SvaraRadera
  2. Den är ju jättefin. Lite avis..men det går inte med en nyfiken katt här hemma :/

    SvaraRadera
  3. Det är glas på både fram- och baksida så den är helt kattsäker.

    SvaraRadera